PA052202

Handige links

Via de onderstaande links komt u terecht bij interessante en bruikbare pagina’s omtrent taal.

1 www.lezen.nl

Via de website Stichting Lezen ontvang je het laatste nieuws over leesbevordering en leeseducatie alsmede een agenda met evenementen.

2 Waarom doet lezen ertoe

(Voor)lezen ligt aan de basis van de taal- en leesontwikkeling van kinderen en aan de kansen die zij krijgen op school en in de maatschappij. Lezen verruimt ons denken, leert ons om anderen beter te begrijpen en vergroot ons welzijn.

3 www.leesplein.nl

Dit is een verzamelpunt voor leesbevordering ten behoeve van kinderen en jongeren (0 tot 15 jaar) op internet.

4 Bibliotheek.nl/apps

Toegang tot de online Bibliotheek-app voor e-books en luisterboeken.

5 Hebban.nl/kinderboekenweek

Hier vind je de thematitels van de kinderboekenweek en algemene informatie over de kinderboekenweek.

6 Jozuadouglas.com

Officiële website van kinderboekenschrijver Jozua Douglas.

7 Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek

Hier vind je nieuws over persberichten en boekencampagnes.

8 Kinderboeken.nl

Zoek hier een kinderboek op leeftijd en onderwerp.

9 Jeugdbibliotheek.nl

Hier vind je inspiratie voor e-books en luisterboeken.

10 Hebban.nl

Hier vind je het laatste boekennieuws, recensies en informatie over leesclubs.

11 Libris.nl

Hier vind je de best verkochte boeken in de boekhandel en online.

12 Goede Boekentips

Een site over de vele voordelen van het lezen van boeken. Je kunt hier ook boeken aanmelden. De oprichter van de site stelt, dat er altijd wel een boek te vinden is over een onderwerp waarin je interesse hebt en dat is aan te bevelen voordat je bijvoorbeeld aan een dure cursus begint.

13 gamecows.com

Hier vind je informatie over o.a. bordspellen die op boeken en films gebaseerd zijn. Bordspellen bevorderen spelenderwijs de taalontwikkeling.

14 Radioviainternet.nl

Een website met onder andere podcasts over literatuur en poëzie.

15 Boekenzoeker.be

Deze site helpt je een boek te kiezen dat het beste bij je past. Je kunt kiezen uit verschillende lijsten die op onderwerp geordend zijn.

16. Eus' boekenclub

vanuit het Burgerweeshuis in Deventer ontdekt Eus samen met schrijvers, dichters, boekenverzamelaars en politici de kracht van verhalen vertellen.

PA052202